© Zaha Hadid | 30/10/2018 | Zaha Hadid

O constructivismo de Zaha Hadid

30/10/2018 | Bagdad

Zaha  Hadid foi unha arquitecta iraquí-británica que se converteu na primeira muller árabe en recibir o prestixioso Premio  Pritzker de Arquitectura. Coñecido polos seus deseños altamente expresivos marcados mediante o varrido de formas fluídas de múltiples puntos de perspectiva, era considerada pioneira en estilos vangardistas da arquitectura contemporánea.

Recoñecida internacionalmente polos seus estilos experimentais e deseños innovadores, foi o cerebro detrás dos deseños do centro acuático para os Xogos Olímpicos de Londres 2012 e o museo “ Broad  Art  Museum” nos EE. UU, entre outros.

Nada en Bagdad nunha familia rica, recibiu unha crianza de luxo e asistiu a internados en Inglaterra e Suíza. Intelixente e ambiciosa, estudou matemáticas na Universidade Americana de Beirut antes de trasladarse a Londres para asistir á  Architectural  Association  School ao programa de Arquitectura. Co tempo converteuse en cidadá británica e comezou o seu propio estudo de arquitectura que resultou ser moi exitoso.

Os seus deseños innovadores e estilos experimentais gañaron moita atención a nivel internacional e nuns anos estableceuse como unha arquitecta de renome mundial.

A súa brillante carreira tivo o seu comezo en 1977, cando se uniu á ‘Oficina de Arquitectura Metropolitana’ e comezou a ensinar na ‘ Architectural  Association’.

En 1980,  Hadid independizouse e comezou o seu propio estudo en Londres. “ Zaha  Hadid  Architects” que emprega a máis de 350 persoas na actualidade.

O seu primeiro proxecto foi un completo éxito o cal foi a Estación de Bombeiros de  Vitra en  Weil  am  Rhein, Alemaña. O proxecto durou desde 1989 ata 1993. Hoxe en día o edificio xa se converteu nun museo.

En 1994, o seu deseño foi elixida para o ‘ Cardiff  Bay Opera  House’ en  Gales. Isto deulle un pouco de publicidade e a fama, pero por desgraza, o edificio non foi aprobado para ser construído e a cidade optou por gastar o diñeiro nun estadio.

Un éxito importante produciuse en 1998 cando o seu deseño foi elixido para o ‘ Rosenthal  Center  for  Contemporary  Art’. Leste foi o seu primeiro proxecto Americano e foi o gañador de dous premios o ‘ Royal  Institute  of  British  Architects  Award’ en 2004 e o ano seguinte o ‘ American  Architecture  Award’ de ‘ The Chicago  Athenaeum’.

Rompeu  moitos estereotipos sociais que xurdiron como un modelo para as mulleres musulmás e abriu oportunidades para as mulleres para ser arquitectos.

Zaha  Hadid morreu dun ataque ao corazón nun hospital de Miami o 31 de marzo de 2016. No momento da súa morte estaba en tratamento para a bronquite.

Que facemos > Programas | Proxectos | Servizos Actuais > IGUALDADE > Mulleres con historia