© Marta Jara (El Diario.es), licencia Creative Commons | 25/04/2022 | Silvia Federici, filósofa e historiadora

Silvia Federici, unha pensadora imprescindible

A historiadora que visibilizo a relevancia da persecución de “as bruxas”

25/04/2022

Este mes de abril centrámonos na figura da filósofa e historiadora italiana, Silvia Federici, pois esta activista feminista naceu o 24 de abril de 1942 en Parma.

Actualmente afincada en Estados Unidos, onde é profesora emérita da Universidade de Hofstra de Nova York, na cal exerceu entre 1987 e 2005. Creceu en Italia, pero en 1967 marchouse a Estados Unidos para realizar a súa tese doutoral, quedando neste país, a excepción dunha etapa nos anos oitenta que viviu en Nixeria, dando clase na Universidade de Port Harcourt.

Nas súas investigacións reivindica que o traballo reprodutivo e de coidados que fan gratis as mulleres é a base sobre a que se sostén o capitalismo. Nos anos setenta foi unha das impulsoras das campañas que comezaron a reivindicar un salario para o traballo doméstico realizado polas mulleres sen ningunha retribución nin recoñecemento como demanda da economía feminista.
Autora de numerosos ensaios ao redor dos movementos anticoloniales e gran defensora dos “bens comúns”, que contrarrestarían o avance imparable do capitalismo no seu intento de apropiación e mercantilización non só do corpo da muller, tamén do coñecemento, da terra, da auga e o aire.

A súa obra máis famosa é Calibán e a bruxa: a muller, o corpo e a acumulación orixinaria, onde a historiadora feminista detalla a relación entre os xuízos de bruxas europeas dos séculos XVI e XVII e o ascenso do capitalismo, destacando a relación continua entre a opresión e a acumulación no desenvolvemento capitalista.

O paso entre o feudalismo e o que hoxe chamamos capitalismo non se produciron sen o recurso á violencia extrema. Unha das súas caracterizacións foi a caza de “bruxas”. Federici non só desentraña un dos episodios máis inefables da historia moderna, senón o corazón dunha poderosa dinámica de expropiación social dirixida sobre o corpo, os saberes e a reprodución das mulleres.

Arquivada en:
Que facemos > Programas | Proxectos | Servizos Actuais > IGUALDADE > Mulleres con historia