© Graffica.info | 01/02/2019 | Autorretrato de Vivian Maier

Vivian Maier, a fotógrafa na sombra que retratou a sociedade estadounidense

Durante toda a súa vida exerceu como aia mentres o seu traballo fotográfico permanecía oculto. Hoxe é todo un referente da fotografía de rúa.

01/02/2019

Se algo caracterizou a vida de Vivian Maier foi a discreción. Tal foi o seu afán por ocultar a súa identidade e esconder o seu inmenso traballo fotográfico que non sería case ata a súa morte cando se descubriu. A partir de aí comezou a lenda dunha fotógrafa diferente cuxo anonimato e arte fascinaron ao público, todo envolto nun aura de misterio que inspirou diversos libros e documentais.

Nada o 1 de febreiro de 1926 de nai francesa e pai austriaco, pasou a súa infancia e mocidade entre Francia e Estados Unidos. Pronto o seu pai desapareceu do mapa e na súa adolescencia tivo unha gran influencia de Jeanne Bertrand, unha fotógrafa francesa que mesmo chegou a convivir un tempo con ela e a súa nai.

Supoñemos, desde o descoñecemento que existe sobre a súa vida, que foi este feito o que a levou a achegarse ao mundo da fotografía. De feito, existen documentos gráficos que realizou nas súas tempadas en Francia.

En 1951 instalouse definitivamente en Estados Unidos, concretamente en Nova York, e comezou o seu traballo como aia, unha labor que combinaba coa súa paixón pola fotografía. Nos seus intres libres Vivian era capaz de retratar como ninguén á sociedade neoyorkina no seu ambiente e de forma natural. Un tempo despois foise a vivir a Chicago, onde continuou traballando como aia, sen deixar nunca atrás a súa paixón pola fotografía.

Referente da fotografía de rúa
Toda esta obra que foi acumulando, composta de material fotográfico, audios e vídeos das súas veciñas, veciños e persoas anónimas coas que cruzaba camiños, mantívoa en segredo durante case toda a súa vida. Só nos seus últimos anos chegaría a desfacerse de parte da súa obra, cando caeu na pobreza e puido subsistir grazas a tres dos nenos (agora adultos) que coidou e axudárona. Aínda así despois ocultaríalles a súa empeorada situación, que fixo que para pagar a débeda contraída tivésense que poxar parte dos negativos que tan celosamente gardaba. Pouco despois, en 2009, morrería tras unha caída nas xeadas rúas de Chicago.

O descubridor “oficial” de Vivian foi o coleccionista e historiador de Chicago John Maloof, quen comprou os negativos e enseguida interesouse pola que está considerada por moitos como a mellor fotógrafa rueira.

Así, grazas a este historiador a fascinante obra de Vivian chegou ao público, que acolleu con gran interese uns documentos moi destacados do reflexo da sociedade de mediados do século pasado. Nos máis de 100.000 negativos existentes, Vivian non só retratou a xente de Nova York e Chicago, tamén a si mesma en espellos, a vida de diferentes etnias e persoas sen fogar ou lugares destacados dos sitios que visitaba. Como lles ocorreu a outras/os grandes artistas, Vivian Maier obtivo o recoñecemento despois da súa morte, neste caso grazas ao proxecto creado por Maloof para poñer en alza a súa figura.

Que facemos > Programas | Proxectos | Servizos Actuais > IGUALDADE > Mulleres con historia