Dora Maar e a fotografía surrealista

22/11/2018 | París

Dora naceu en París o 22 de novembro de 1907 co nome de  Henriette Theodora Markovitch. O seu pai Joseph era un arquitecto croata e a súa nai, Julie  Vosin, unha violinista francesa.

Á moza parisiense defínena como unha persoa “complexa e problemática” pero tamén “forte, intelixente e comprometida politicamente” nunha época na que o mundo era constantemente sacudido por unha traxedia tras outra. Picasso, que foi a súa parella durante varios anos, pintouna en varias ocasións, habitualmente triste, apagada, con bágoas nos ollos.

Maar formouse na Academia de  André  Lothe, onde coñeceu ao tamén fotógrafo  Henri  Cartier- Bresson, que era un ano máis novo. “Foi unha fotógrafa extraordinaria”, dixo dela  Cartier- Bresson. ”Na súa obra sempre hai algo moi  sobrecolledor e algo moi misterioso”, engadiu.

Desde moi nova, Dora introduciuse nos círculos máis vangardistas do París dos anos 20 e 30, onde acabou decantándose polos surrealistas. As súas fotografías de perdedores e excluídos da sociedade foron moi valoradas polos expertos.

O día que a coñeceu, Picasso xa viu que o carácter de Doura Maar era forte e impulsivo. Ela estaba a xogar cunha navalla que habitualmente levaba no bolso. Pasáballa rapidamente entre os dedos, incluso cortándose. O pintor malagueño quedou  embelesado e acaboulle pedindo as súas luvas cheas de sangue, segundo explícase nun libro publicado en 2013.

Anos despois, foi Doura  Maar a que captou co seu cámara o proceso produtivo do  Guernica. O cadro evolucionou ante a cámara  Rolleiflex da fotógrafa desde un xigantesco bosquexo a unha obra mestra.

Seu é o inquietante  Père  Ubu, un suposto feto de  armadillo que se erixiu en  ícono do surrealismo e que se expuxo a finais de 1936 no  MoMa de Nova York á beira de obras do Bosco, Goya e Leonardo Dá  Vinci.

Faleceu nun hospital de París en 1997.

Arquivada en:

Que facemos > Programas | Proxectos | Servizos Actuais > IGUALDADE > Mulleres con historia

Recibe o noso boletín

Máis info