© thefamouspeople.com | 08/02/2019 | Edith Clarke, primeira muller en obter o Máster de Enxeñería Eléctrica do MIT

Edith Clarke, unha precursora no campo da enxeñería eléctrica

08/02/2019

O mundo da enxeñería foi, e aínda é, un mundo complicado para as mulleres. Trátase dunha profesión tradicionalmente asociada a un perfil masculino e, en moitos casos, vetado ás mulleres.

Pero, por sorte, durante a historia sempre houbo moitas valentes que dedicaron o seu esforzo a romper cos muros e as barreiras que ante elas elevábanse.

E unha desas mulleres que pasaron á historia como pioneiras foi, sen dúbida, Edith Clarke. Esta estadounidense é lembrada por abrir as portas das carreiras relacionadas coas matemáticas e a enxeñería a aquelas que viñeron despois dela.

Edith naceu o 10 de febreiro de 1883 no estado de Maryland de Estados Unidos. Pronto quedou orfa pois o seu pai morreu cando ela tiña sete anos e a súa nai cinco anos máis tarde; co que pasaría a ser criada por un tío. Aos 18 anos, debido á herdanza á que tivo acceso, puido permitirse ingresar na universidade privada Vasaar College de Nova York, onde estudou matemáticas e astronomía.

O seu extraordinario talento e valía, así como o seu excelente expediente académico, levouna a ser aceptada na sociedade honorífica Phi Beta Kappa para estudantes universitarios con aptitudes sobresalientes.

Unha carreira brillante a pesar dos obstáculos
Tras a súa gradación en 1908 empezou a dar os seus primeiros pasos no ensino. Non sería ata 1911 que se internou na industria tecnolóxica cun posto na American Telephone and  Telegraph (ATT), empresa para a que traballou sobre as liñas de transmisión e os circuítos eléctricos.

A gran labor que realizou nestas investigacións fixo que fose aceptada en 1918 no prestixioso Instituto Tecnolóxico de Massachussets (MIT). Un ano despois converteuse na primeira muller en obter nel o Máster en Enxeñería Eléctrica.

Tras este gran logro, que abriu moitas portas a outras mulleres, desenvolveu numerosos traballos, de gran relevancia no seu campo. A pesar disto, durante toda a súa carreira foi vítima do machismo da época cunha menor remuneración polo mesmo traballo que os seus compañeiros.

Entre as diversas tarefas que realizou durante a súa carreira destacou a dirección dun grupo de mulleres para calcular esforzos mecánicos dos rotores de turbina na General Electric (GE).

Obtivo a patente dun calculador gráfico para resolver problemas de liñas de transporte, foi a primeira muller en presentar un relatorio no American Institute of Electronic Engineers (AIEE) e aceptou ensinar nun colexio para mulleres en Turquía. Unha vez alí decidiu fundar o Women’s College de Constantinopla. Ao seu regreso foi contratada para ser a encargada dos problemas de xeración e transporte de enerxía no Central Station Engineering Department, tamén de  GE.

Os seus logros son numerosos. Por citar algúns máis, Edith Clarke presentou a aplicación do método de compoñentes simétricos na solución de problemas, demostrando que se podía utilizar un analizador de redes do tipo electromecánico.

En 1941 foi recoñecida, xunto a un compañeiro de traballo, co mellor artigo sobre enxeñería práctica pola American Institute of Electronic Engineers (AIEE).

Pouco despois chegou a publicar un libro coas notas das súas conferencias como material de consulta, do que publicaría 7 anos despois un segundo tomo. Estas obras a farían que se coñecese o seu nome a nivel internacional.

En 1947 regresou ao ensino aceptando un posto na Universidade de Texas, onde permanecería ata a súa xubilación en 1956. Tres anos despois falecería.

Edith Clarke pasou á historia, segundo colegas de sector profesional, por crear métodos matemáticos que diminuíron o tempo empregado na solución de problemas no deseño de sistemas eléctricos. Ademais, contribuíu á divulgación da idea de que as mulleres poden realizar os mesmos traballos que os homes, mesmo en ámbitos aos que tradicionalmente non accedían. Se hai unha frase pola que a define é a seguinte: “Non hai demanda de enxeñeiros mulleres… pero sempre haberá demanda para calquera persoa que poida facer ben o seu traballo”.

Que facemos > Programas | Proxectos | Servizos Actuais > IGUALDADE > Mulleres con historia